2 Haziran 2014 Pazartesi

(Korean Name:Dogani)-Sessizlik-Silence KoreanMovie

Uzun süre önce sevdiceğimle birlikte izlediğim ve hala etkisinden kurtulamadığım bir filmden bahsetmek istiyorum sizlere. Dogani. 2011 yılına ait olan film Kore'nin ünlü yazarlarından Gong Ji Yung'ın kitabından uyarlanmış gerçek bir hikayeyi anlatmaktadır.  
Filmde acımasız olan dünya da bizler kadar doğal görünen, günlük hayatlarını devam ettiren, iyi mevkiilerde olan insanların içlerinde aslında neler barındırdıklarını, küçük büyük farketmeden çaresiz olan insanlara neler yapabildiklerini anlatan bir hikaye içeriyor. Maalesef bizler görmesekte, duymasakda geçen her saniye d dünyanın farklı yerlerinde bu tür şeyler yaşayan sayısız canlı var. Canlı diyorum çünkü içlerinde kötülük dolu olan ve bu kötülüğü yapmama seçeneğimiz olmasına, farklı alternatiflerimizin olmasına rağmen yine de bu tür canilikleri insan hayvan demeden, ayırdetmeden yapabilen varlıklarız. 



Film küçük bir kasabada ki işitme engelli çocukların eğitim gördüğü  bir okula atanan ve kızını ameliyat ettirmek için çabalayan bir öğretmenin, okulda öğretmenlik yapma süreci boyunca şahit olduğu olayları ve yaşanan vahşete karşı engel olabilme çabasını anlatıyor.   Öğretmenin çocukların yaşadığı sorınları farketmesi, mücadelesi, sahiplenmesi... Filmin her saniyesi duygu ve maalesef acı yüklü... Film detayları vermek istemiyorum ancak duygusal biri iseniz, acı dolu hikayelerden çabuk etkileniyorsanız tavsiye etmiyorum. Çünkü filmi her hatırladığımda, yaşanmışlığını ve hala biryerlerde yaşandığını bildiğim için lanet ediyorum... 

Oyunculuk gayet başarılı, çocukların oyunculuğuna da hayran kaldım. Gerçekten filmde ki sahnelerin hakkını vermişler, izlediğinizde sizi etkilemesinde ki en büyük etken çocuk oyuncuların rollerini muhteşem oynamış olması..

 İzlemek isterseniz eğer BURAYA tıklayabilirsiniz.

..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder