23 Ağustos 2014 Cumartesi

MeejMuse DIY doğal kore beyazlatıcı-sıkılaştırıcı-temizleyici Maskesi

Sonundaaa!! 
Yoğun olmam nedeni ile bloguma yeni deneyimlerimi, aldıklarımı, yaptıklarımı yazamadım. Bugün nihayet vakit buldum :) 
Daha önce yaptığım ancak videoya çekemediğim ancak bir kaç hafta önce yaparken sonunda videoya aldığım,  MeejMuse nickli Jen isimli Kore-Avusturya kökenli  ustamızın kendin yap videosundan evde hazırlayabileceğiniz beyazlatıcı etkisi olduğunu söylediği sıkılaştırıcı maskemizin Türkçe alt yazı ile hazırlanışını size sunmamın zamanı geldi  :)

If you want to watch in English please click here


Malzemeler:

 Kuru yosun - Dried Kelp (dashima)

Kuru yosunu Türkiye'de bulmak zor maalesef. Daha önceden baktığımda bulamamıştım ancak şu anda yalnızca Macro Center Marketlerde mevcut,  fiyatı 35tl. Ben 4-5 ay önce www.aliexpress.com'dan bu firmadan 16.86$'a satın almıştım. 15 gün içerisinde ürün tam istediğim şekilde bana ulaşmıştı.
Organik Un - Organic Flour
Ben normal un kullandım organik bulamadığım için ancak satın almak isterseniz 5.25tl'ye Buradan online olarak satın alabilirsiniz.

Organik Yumurta - Organic Egg

Pek çok markette artık organic yumurta var ama bulamazsanızda çok sorun olacağını sanmıyorum :))

Zeytinyağı - Olive Oil

Organik Süt - Organic Milk

Hazırlama ve Uygulama


Orjinal videodan biraz farklı bir anlatım oldu arkadaşlar :) Sebeplerinden birisi benim blender maalesef yosunları  doğrayamıyor bu nedenle ben minik minik keserek ekledim karışımın içine. 2. olarak normalde dashima kendisi diktörgen şeklinde Jen'in videosunda benim satın aldığım ve aynı zamanda Macro Center'da satılanlar daha büyük parçalar halinde bu nedenle onları da ılık suya koymadan önce kendim ufak parçalar halinde kestim :)
Yapılışını videoya detaylı ekleyemedim ilk videom olduğundan programla biraz uğraştım yoruldum :D Bazı yazılar oturmamdığı için birde aşağıya yazdım adımları :)

TARİF
İlk olarak yosunları cam bir kabın içerisine -sıcağa yakın- ılık su içerisine koyuyoruz ve 10 dakika bekliyoruz. Yosunlarımıza dokunduğumuzda salyamsı bir  hal alması halinde artık olmuş anlamına geliyor :) Plastik kabımıza -soğuğa yakın- ılık sütümüzü koyup içine yosunlarımızı sudan alıp ekliyoruz, yumurtamızın sarısını ekliyoruz ve karıştırıyoruz ve sonrasında blendırdan geçiriyoruz. Blender krizi yaşadığım için dediğim gibi küçük küçük kestim yosunları. Daha sonra maske kıvamına gelene kadar unumuzu ekliyor karıştırıyoruz. En son zeytin yağımızı ekliyor karıştırıyoruz Veeee hazır :) Temiz cildimize sürüp kuruyana kadar bekliyoruz. Kuruduktan sonra ılık suyla veya ılık suya batırılmış yumuşak bezle silerek temizleyebilirsiniz. Hepsi bu :)


"Faydasını gördün mü?" diye soranlar olacaktır eminim :) Evet her uyguladığımda cildimin nefes aldığını ve sıkılaştığını hissediyorum. Haftada 2-3 kez uygulama fırsatım olduğunda hem gözeneklerimin küçüldüğünü net bir şekilde görüyorum hem de  cilt tonuma hafif beyazlık verdiğini farkediyorum. Ancak 1-2 hafta uyguluyorum uzun bi süre yoğunluk nedeni ile uygulayamıyorum. Bu nedenle maskeden tam verim alamıyorum. Ancak azimli arkadaşlar eminim ki faydasını görecektir.



Hali Hazırda ingilizce videosu olduğu için sadece Türkçe altyazılı olarak hazırladım videoyu. Hem ilk videom hemde çok hazırlıklı olmadan yaparken "haydi yapayım bari videosunu" diyerek yaptığım için fazla amatörce oldu. Umarım beğenirsiniz ve faydasını görürsünüz.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder