5 Mart 2015 Perşembe

Canlandırıcı-Onarıcı Mucizevi saç bakım rutinim!

Son zamanlarda saçım için uyguladığım besleyici, onarıcı ve canlandırıcı bakım rutinimi sizlerle paylaşmak istedim. Saçlarımı 2 ayda bir farklı renge, ayda 3 kere de aynı renge (bazende aynı rengin bir kaç ton koyu veya açık rengine) boyayarak saç rengi konusunda senelerdiiir bir istikrar sağlayamamam sebebi ile saçlarım oldukça yıpranıyor. En az 10 senedir de bu boya işlerinden vazgeçebilmiş değilim.
Mutsuz bayanlar saç rengini çok değiştirir derler ancak bu tezi ben muhteşem ötesi bir şekilde çürütüyorum! Mutlu olunca da mutsuz olunca da, yaa ortada hiçbir şey yokken de saçlarımın rengini radikal renkler ile  değiştirme kararını çok çabuk alabiliyorum ben :) Bu çok övünülecek bir durum değil tabi ki , demem o ki saç bakımlarım sayesinde bu vahşi kıyıma direnebiliyor saçlarım ve olduça da iyi durumda ( Maşallah :D)

Bakım maskem için kullandığım ürünler:

-Mizon Aloe Vera jeli-2 Tatlı kaşığı 
-Doakozmetikten Keratin-2 tatlı kaşığı
-Doakozmetikten E Vitamini-1 çay kaşığı
-Tatlı Badem yağı-2 tatlı kaşığı
-Jojoba Yağı-1 tatlı kaşığı
-Bemiks ampül




Saç bakım rutinimin son 1 yıldır vazgeçilmezi "Aloe Vera Jeli". Şu an Kore ürünleri aldığım sayfadan (yani bu sayfadan)temin ettiğim Mizon marka %90 aloe vera jeli olan ürünü kullanıyorum maskemde. Ayrıca yüzüm için yaptığım maskelerde de kullanıyorum. Tavsiye edebileceğim bir ürün!

Keratin malum zaten şampuanlara saç bakım kremlerine vs ekliyoruz ama ben doğrudan uygulamaya da katıyorum artık.
E vitaminin ampül olarak kullanıyordum ancak TCA peeling yaparken satın almıştım ve bunu da saf olduğu için saçıma doğrudan maske ile uyguladım.
Tatlı badem yağı ve jojoba da saçları güçlendirdiği  ve beslediği için her maske içerisinde mümkün oldukça ekliyorum.

Bemiks ampülümün sonuncusuydu bu! Yenide alacağım, farklı bir maske daha uyguluyorum 15 günde bir ona da eklediğim için bol bol bu ampülü tüketiyorum :) Kokusu pek hoş değil ama saçı iyice şampuanlayı durularsanız kalmıyor kokusu.

Maskemize dönersek. Bu tariftekileri bir porselen kapta iyice karıştırıyorum.


Karıştırdığım bu ürünü, fırça ile  önce saç diplerime sürmeye başlıyorum.

Daha sonra kalan ürünü de uçlara doğru yediriyorum ve tüm saçıma uygulayıp bekletebildiğim kadar uzun süre bekletiyorum. Bu maskeyi yaptığım gün yaklaşık 8 saat kaldı saçlarımda. 

Ve sonuç
Canlı,  ışıldayan, parlak saçlar!

Bu maskeyi, yıpranmış saçlara kesinlikle öneririm. Saçlarımın uçları, bakım öncesinde çok kötü aslında ancak bakım sonrası ciddi anlamda toparlyıor kendini. Ve her maske sonrası saçlarım biraz daha güçlü ve dayanıklı oluyor.

Bir sonraki saç maske yazım dökülme ile ilgili olacak. Bundan bir kaç ay önce 1 ay boyunca ciddi bir saç dökülmesi yaşamıştım... Tutam tutam elime geliyordu. Ama ilerde yazacağım maske ile saçlarımın dökülmesi ilginç bir şekilde bir anda durdu! O maskemide yine yapacağım zaman sizler için resimler ile paylaşacağım :)

Sizlerinde saçlarınız ile ilgili sorunlara uyguladığınız maskeleriniz var ise yorumlarınızda veya sayfalarınızın yazılarını yine yorumlarınız ile paylaşırsanız çok mutlu olacağımı bilin lütfen :)

Sağlıklı saçlar mutlu haftalar dilerim efenim :)






3 yorum:

  1. Ben de hem dökülme hem de yıpranma var ama böyle farklı ürünleri karıştırıp maske yapmak için çok tembelim :P

    YanıtlaSil
  2. Canım böyle uğraşmak zor geliyorsa Etude House Silk Scarf ürünleri var çok güzel maskeleri var hem tüp hem kavanoz gibi hemde ayrıca boneli tek kullanımlık maskeler var haftada bir yapsan yine saçına faydası olur :) İlerde saçlarınla ilgili sorun yaşamamak için yavaştan bakım yap derim <3

    YanıtlaSil
  3. Bakayım o zaman bir ona tavsiye için teşekkürler ^^ Yüzümde ürün deneme konusunda çok hevesliyim de iş saça ve tırnaklara geldi mi ugrasasim gelmiyor , şimdilik hazır ürünlerle başlayayım ^^

    YanıtlaSil